Nädal 12. Kasutatavus

 Veebist on võimalik tuua nii positiivseid kui ka negatiivseid kasutatavuse näiteid. Nende hindamiseks kasutaksin ma selle nädala õppematerjalides mainitud Jakob Nielseni kasutatavuse komponente, milleks on siis õpitavus, tõhusus, meeldejäävus, vead/veakindlus ja rahulolu.


Positiivse näitena tooksin mina välja Netflixi, sest ma kasutan seda üsna regulaarselt ning seetõttu on mul kerge hinnata seda.

ÕPITAVUS - Seda on väga kerge õppida, sest erinevaid funktsioone ei ole palju ning enamvähem kõigi puhul on täpselt aru saada, mida sa pead tegema. 

TÕHUSUS - Netflici veebilehekülg on kujundatud tõhusaks. Sisselogimine käib ainult ühe klõpsuga, sest tal on eelnevalt salvestatud su andmed. Filmi otsimiseks on eraldi koht olemas, kuhu saad sa sisestada oma otsingusõna. Lisaks avalehel on ka väga suur valik, mida vaadata ning need on liigendatud nii, et näiteks sellel real on aasia seriaalid, aga siin on hoopis komöödiad. Lisaks on plusspunktiks ka see, kui sa jääd oma seriaali või filmiga poole peale, siis Netflix salvestab selle ning saad selles samast kohast jätkata näiteks nädala pärast

MEELDEJÄÄVUS - Ma ei leia, et meeldejäävusega võiks tekkida probleeme, kuna lehekülg on väga mugavaks kõigile tehtud. Isegi mu väike õde, kes räägib ainult natuke inglise keelt, sai iseseisvalt omale sobiva filmi leidmisega ja vaatamisega hakkama.

VEAD - Ma leian, et kasutaja ei tee väga Netflixi kasutades vigu. Võibolla vajutab kogemata vale filmi peale, aga see on ka kõik.

RAHULOLU - Mina olen Netflixiga siiani väga rahule jäänud. Kõik on arusaadav ning kerge kasutada. Võibolla ainus probleem Eesti Netflixiga on see, et filmi- ja seriaalivalik pole just kõige suurem. Loomulikult on seal väga palju erinevat vaatamist, kuid kui sul on mingi kindel asi, mida sa vaadata tahad, siis avastad, et just seda filmi pole Netflixis olemas. 


Negatiivse näitena võiks tuua Delfi kodulehekülje.

ÕPITAVUS - See on õpitav, kuid leian, et mitte väga kergelt õpitav

TÕHUSUS - Tõhusus on minu meelest kõige hullem Delfi puhul. Esiteks, kui sa sellele leheküljele juba algselt lähed, siis lööb ette mitu suuremat reklaami, mis tuleb sulgeda, enne kui saad üldse uudist hakata lugema. Arvan ka, et mingi kindla uudise leidmine on päris keeruline, eriti kui sa ei tean täpsemalt, nt mis uudise pealkiri oli. Võiks äkki ka seda mainida, et minu meelest on seal päris palju mõtetuid uudiseid kohe avalehel ning ehk peaks need kohe erinevatesse kategooriatesse ära jaotama.

MEELDEJÄÄVUS - Ma ütleks, et see pole kõige parem just, sest sellel lehel on nii palju nuppe/linke, mille peale saab vajutada, 

VEAD - Veaks võiks lugeda näiteks selle, et inimene vajutab kogemata ettelöönud reklaami peale

RAHULOLU - Ma ütleksin, et ma jääksin sellega keskmiselt rahule, sest kui ma üldse pole rahul, siis ma ei külastaks väga ülese delfi.ee-d. 

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 6. Arvutid ja paragrahvid I

Nädal 10. Hacker-HOWTO

Nädal 14. IT-turvarisk