Nädal 11. Arendus- ja ärimudelid


https://en.wikipedia.org/wiki/SketchUp

 Ärimudelina tooksin ma näiteks SketchUp-i, sest olen seda päris mitmeid kordi eelneva paari aasta jooksul kasutanud.

Lühike tutvustus, mis see üldse on. See on 3D modelleerimisprogramm, mida võib kasutada näiteks sisekujunduse planeerimiseks. SketchUp peaks kuuluma freemiumi ärimudeli alla, sest sellel on olemas nii tasuta variant kui ka tasuline. Tasuta on hetkel võimalik kasutada SketchUp Free-d ja SketchUp Make. Ning tasuline on siis SketchUp Pro. Nende vahe on sarnane teistele selle ärimudeli firmadele. Ehk tasulises versioonis on rohkem võimalusi. Inimesi meelitatakse tasulist versiooni kasutama nii, et kui programm laetakse alla, siis sellega kaasa saadakse tasulise versiooni 30-päeva trial ehk siis üritatakse inimestele näidata kui palju parem on Pro versioon nt Make versioonist. Kui ma esmakordselt SketchUpi omale alla laadisin, siis kasutati täpselt sama taktikat. Aga minu peal see ei toiminud, sest ma olin siis täielik algaja ning ma ei kasutanud seda programmi igapäevaselt, seetõttu ei jõudnud ma väga avastada, mis Pro-l on parem kui Make-il.

https://www.computerhope.com/jargon/w/windows.htm

Arendusmudeli näite tooksin spiraalmudelist. Spiraalmudeli puhul kasutatakse kordust eri tasemetel. Seda mudelit kasutatakse peamiselt suurte projektide puhul nagu näiteks Microsoft Windows. Näiteks areng alates siis Microsoft Windows 3.1. Näiteks esimene spiraali kordus oli, kui tuli välja 3.1 ning toode jõudis kätte suuremale hulgale inimesteni. Tänu sellele oli võimalik saada tagasisidet, parandada programmi ning lasta välja uuendus. Selle mudeli kasutamist on jätkatud päris pikalt, sest see on end tõestanud, et see toimib ja on kasulik. Kuid peamiselt kasutati seda ikkagi varajasemate versioonide loomisel.



Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 6. Arvutid ja paragrahvid I

Nädal 10. Hacker-HOWTO

Nädal 14. IT-turvarisk