Nädal 5. Virginia Shea käsu näide

 Internet on täis sõimusõdu. Mina isiklikult olen neid tähele pannud kõige rohkem just erinevates foorumites ja uudistekanalite kommentaariumites

Kui guugeldada mingit esile kerkinud probleemi, siis tavaliselt loodan abi saada mõnest foorumist. Sinna on kogunenud tavalised inimesed, kellel ehk on kogemusi antud probleemiga. Kui võtta üks täiesti tavaline küsimus? Näiteks et mida kinkida oma emale sünnipäevaks, sest mina ei suuda küll iga aasta midagi täiesti uut välja mõelda. Seetõttu üritan otsida inspiratsiooni internetiavarustest. Leian, et on ka teisi inimesi, kellel esineb sama probleem. Nad on küsinud abi foorumis. Mõned abistavad vastused on ka saanud, kuid üsna varsti läheb teema all sõimamiseks lahti. Et mis sa siin küsid, sa peaksid ise ikka teadma, mida kinkida jne. Ning sellist vestlust olen ma näinud pea igas foorumis ja erinevate teemadega. Küll keegi on liiga loll, et ei oska oma lambipirni ära vahetada või hoopis midagi veel absurdsemat. Asi algas tegelikult väga süütust küsimusest, kuid muutus varsti teise inimese maha tegemise kohaks. 

Teiseks kohaks, kus ei hoita piisavalt oma keelt hammaste taga, on erinevate interneti uudistekanalite kommentaariumid. Eriti, kui tegemist ei ole riiklike uudistega. Kuna kommentaariumis nagu ka paljudes foorumites on võimalik täiesti anonüümseks jääda, siis inimesed on palju julgemad kõike välja ütlema. Ma mõistan, et meil on sõnavabadus, kuid kommenteerijad peaksid tajuma piiri, et mida tasub välja öelda ja mida mitte. Sest see väljaütlemine võib kellelegi väga haiget teha.

Leian, et kõik inerneti kasutajad peaksid varem väga hoolikalt läbi mõtlema, mida tasub internetis kirjutada ja mida mitte. Ning neil tasuks ka anda teistele märku, kes ületavad selle varjatud piiri. Koos on võimalik muuta paremaks ja sõbralikumaks internetikeskkonda.


Lõpetuseks tahaksin lisada veel ühe näite Virginia Shea käsust, kuid nüüd ühest teisest.

Et internetis ei tohiks teiste aega raisata. Mul on hea näide instagrami kasutamiseks oma tuttava näitel. Esiteks ma ei mõista, miks tahetakse koguaeg postitada ainult selfie'sid. Need kõik näevad päris sarnased välja. Aga kui on soovi, siis laske aga käia. Kuid mis mind on vaikselt tõsiselt häirima hakanud, on samade piltide uuesti postitamine. Ma tõesti ei mõista, mis selle mõte on. Kas tõesti on nende like'ide kogumine nii tähtis. Aga mis mõttega ma laigin sama pilti mitu korda. See ju lihtsalt ajaraisk eriti veel seetõttu, et neid inimesi, kes nii käituvad, on mitmeid. Seetõttu leian, et sellised inimesed raiskavad teiste inimeste aega lihtsalt.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 6. Arvutid ja paragrahvid I

Nädal 10. Hacker-HOWTO

Nädal 14. IT-turvarisk