Nädal 1. Läbikukkunud IT-lahendused

Segway

Segway on kaherattaline isetasakaalustuv elektrisõiduk, mille kiirus võib ulatuda kuni 20km/h. See jõudis esimest korda turule aastal 2001, kuid 2020 juunis teatati, et Segway'de tootmine on lõpetatud. Põhjuseks oli väike läbimüük (140 000 tk), mille võis tingida ka masina kallis hind ($5,000). Kuid on veel põhjuseid, miks see elektrisõiduk läbi kukkus. Seade oli ohtlik nii sõitjatele kui ka kaasliiklejatele. Sellega juhtus mitmeid õnnetusi. Kuna Segway oli omal ajal täiesti uus nähtus, siis sellel ei olnud ka mingit kohustuslikku turvavarustust, seetõttu olid õnnetuste tagajärjed ka hullemad.


 Google Glass








Aastal 2012 tuli Google välja uuendusliku projektiga, milleks oli Google Glass. See prillidena kantav arvuti tundus olevat justkui ulmefilmist välja tulnud. 
Põhjuseid, miks Google Glass edukas ei olnud, on mitmeid. Üheks suurimaks probleemiks oli see, kui toode välja tuli, siis oli see alles prototüüp, mitte valmis produkt. Selle tõttu ei oldud parandatud mitmeid vigu. Näiteks Glassi aku eluiga oli ka väga lühike. Vaid kolm kuni viis tundi, mistõttu ei ole võimalik seda pikalt kanda. Sellega seoses tekkis ka järgmine küsimus, et kas inimesed tahaksid terve päev kanda ekraani silme ees, sest toode võib tekitada tervise probleeme, näiteks silmanägemise kehvenemise. Või segab kasutajaid, et prillides olev kaamera jälgib kõike toimuvat. Google Glass kukkus läbi ka oma kõrge hinna  ($1,500) tõttu, sest see ei olnud suuremale osale elanikkonnast kergesti kättesaadav. Kokkuvõtteks võiks öelda, et Google Glassil on tulevikus siiski lootust saada populaarseks, kui nad suudavad oma suurimad probleemid ära lahendada.


QR kood



QR kood (ing. Quick Response Code) on kahemõõtmeline, must-valge maatrikskood, mille abil on võimalik kiiresti skannida vajalik info nutitelefoni. Esimese QR koodi lõi jaapanlane Masahiro Hara aastal 1994. Algselt loodi see tööstuses kasutamiseks, kuid hiljem hakati seda kasutama igal pool, näiteks firmade kodulehekülgedele suunajana. 2010ndate algusaastatel oli võimalik näha QR koode pea igal pool. Nii Eestis kui ka välismaal. Kahjuks paljud inimesed, vähemalt eestlased, ei suutnud seda täielikult omaks võtta. Siiani ei kasuta QR koodi paljud inimesed. Üheks põhjuseks on, et QR kood peab võistlema kõikvõimsa Google'iga. Kuigi võiks arvata, et koodi skaneerimine on väga lihtne, siis enamik inimestest tunneb, et Google'st info otsimine toimub kiiremini, kui QR koodi skannimine. 


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Nädal 6. Arvutid ja paragrahvid I

Nädal 10. Hacker-HOWTO

Nädal 14. IT-turvarisk